Alla inlägg under oktober 2012

Av thomas immonen - 6 oktober 2012 16:19

V erkligheten är det gemensamma av våra medvetanden. Endast vår fantasi kan sätta gränser för vad vi kan uppnå. Vi kan uppnå precis vad vi vill. Ända sedan big bang, som också var en slags medvetenhet, en explosion, och explosionen är fortfarande i rörelse; vi är delar av den explosionen, för hade vi inte varit i rörelse, hade inte du och jag funnits. Finns det då någon egentlig egen vilja, eller gör vi bara vad vi är "programmerade" till, lite som djuren?


Jag har inget vettigt svar på den frågan. Vi är fria, men hur fria? Även en älg kan göra något oväntat. Men att vi har vissa gemensamma särdrag, vi människor, det vet både astrologerna och spådamerna. Verkligheten är våra medvetanden. Eller snarare resultatet av det. Ingenting är för evigt, allt har en början och ett slut.


Kom att tänka på en dikt av Tage Danielsson som heter Tankar Om Tolerans.

"Om jag tänkte som fan

kanske tänkte hela dan

på mitt liv, och så fann

nån slags mening som var sann

ja, då får jag komma ihåg

en förbannat viktig grej

att då gäller denna sanning bara mig"


Fast vad jag skriver i mina inlägg är inte "tolerans". Jag förespråkar etisk egoism, dvs en handling som gagnar mig personligen har störst värde, och solipsism dvs allt som existerar är mitt jag eller beroende av mitt medvetande. Eller hur? Så är det ju! När jag dör, dör hela universum som jag känner det och något annat känner jag inte till. Över till något annat.


Här kommer att bli lite väl glest mellan inläggen ett bra tag framöver, det här skriver jag på en anhörigs dator och på bibblan har jag en skuld på 1900 :- pga några skivor som jag råkade göra obrukbara, så ni får hålla utkik i "rampljuset" ifall jag gjort något nytt inlägg.


Jag skulle vilja ha brevvänner, ålder och kön egalt. Välkomna att skriva! Jag gillar att spela gitarr, har en akustisk, star sound heter den, men borde snarare heta crap sound, och så har jag en elgitarr, en epiphone, som jag använder am-plug till. Jag tycker mycket om katter, gillar hundar mindre, jag älsakar all slags musik, typ blues, jazz, grunge, techno, house, hard dance, hårdrock och punk.


Ja, just det - jag heter Thomas och är 37 år. Jag är född på huddinge BB (det fanns inga bb i tumba då) vid 6-tiden på morgonen. Men nu bor jag i Borås där jag har släkt. Ja och så målar jag lite - hellre än bra, och tycker om att titta på konst. Vidare går jag också gärna på konserter. Den senaste var Alice Cooper på liseberg - sketabra konsert!


Läser gör jag även en hel del. Just nu läser jag Cyklonmannen av Sture Dahlström samt The Satanic Witch av Anton Zsandor LaVey. Mina favoritförfattare är nog: Mare Kandre, Sture Dahlström, Stephen King, Camilla Läckberg, Charles Bukowski, Fjodor Dostojevskij, Sir William Burroughs, Marianne Fredriksson, Knut Hamsun och Ivar Lo-Johansson.


Ja, det är mitt liv, musiken, böckerna och katterna, alla slags kattdjur gillar jag. Jag har ingen katt själv, för jag bor på fjärde våningen, så det blir lite svårtnom den vill ut och hur göra när den ska in? Innekatt? Ja. Om den VILL vara inne och INTE vill vara ute. Men hur vet man det på förhand? Vidare om mig själv. Trots att jag läser böcker tittar jag gärna på film.


Favoriter: Pulp fiction, Taxi driver, The ring, Rocky, Dum och Dummare, Dracula 2001, w.a.s.p live in london 1984, Hajen som visste för mycket, Monopol osv osv. Okej, är ni lite sugna att skriva till mig nu kan ni nå mig på zikkie.nikk@gmail.com. Det KOMMER att dyka upp en bild på mitt ansikte, där i rutan där det nu är ett "monster", jag vet dock inte när det blir. Senare.
 Den som lever får se.


Presentation


Hej! Jag heter Thomas och är 38 år. Jag gillar att festa, lyssna på musik, spelar själv gitarr och att läsa böcker och skriver även själv lite för byrålådan. Jag älska även katter.

Fråga mig

30 besvarade frågor

Omröstning

Vad tycker Ni om min blogg?
 Jag gillar den väldigt mycket!
 Den är helt okej!
 Den har sina ljusa stunder!
 Den är någorlunda!
 Nja, jag vet inte jag!
 Jag gillar den inte så värst!
 Jag hyser aversion mot den!
 Alltså: jag HATAR den!

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

presentation

Hej! Jag heter Thomas och är 38 år. Jag gillar att festa, läsa böcker, lyssna på musik och spela gitarr. Min blogg handlar mest om mig och mina åsikter.

presentation


Ovido - Quiz & Flashcards