Alla inlägg under mars 2012

Av thomas immonen - 30 mars 2012 14:38

Jag har egentligen inte kommit på något att skriva till idag, så nu tänker jag genomföra en grej jag funderat på ett tag, nämligen att berätta om två olika varor, vars smaker är fantastiska.


Vi börjar med min favoritlakritssort. Det är ett paket med zip, så att godiset kan fortsätta att hålla sig fräscht, efter att man öppnat påsen. Panda heter lakritssorten, Soft & fresh licorice original, står det vidare. En påse med röd botten. Alltså, det som är så speciellt med den här lakritsen är att bitarna är mjuka som färskgodis och lika fylliga i smaken som färskt godis. Bitarna riktigt smälter i munnen, mumsigt och jättegott!


Den andra varan jag vill pusha för är Gevalia instant colombia mellanrost, alltså en sorts snabbkaffe. Även här finns en zip på påsen, så att kaffet bibehåller sin mycket angenäma smak. Smaken är nog så nära mocka man kan komma, plus en mycket fyllig smak av kaffe, såklart. Den enda som kan konkurrera om mina smaklökar när det kommer till kaffe, är nescafé gold, men denna är nog ändå favoriten, den är så kaffe på något sätt. Och så är det ju bra om de i colombia odlar kaffebönor istället för coca-blad. Okej, nu har jag sålt min själ till Djävulen alldeles tillräckligt, men hörni, ha nu en alldeles UNDERBAR fortsatt dag här på planeten jorden!

Av thomas immonen - 29 mars 2012 17:59

Hej! Slänger in ett inlägg till idag. Igår på bussen hem från jobbet såg jag ett medelålders par. Medelklassjävlar tänkte jag om dem. Har inte gjort ett vettigt handtag i hela sitt liv, utan lever på morsans pengar hela livet. JAG är arbetarklass och stolt över det, det är vi arbetare som föder och göder det här landet. Mannen såg ut att hålla i en karta och frun tittade nyfiket ut genom fönstret. De gick av en station innan mig. Då undrade jag för mig själv vilka de var och vad de skulle göra - och så undrar folk varför somliga blir författare! Det är ju just denna vetnyfikenhet och att man ser saker i bilder, som härifrån när jag såg diLeva på en live video. Då tänkte jag att det skulle vara kul om Thomas diLeva fick en badboll i huvudet - hur skulle han reagera, vad skulle han säga? Tja, det var nog allt jag ville säga, ha det nu UNDERBART gott allihop!

Av thomas immonen - 29 mars 2012 13:58

Dagens grej blir lite funderingar:


"Vaffö ä den där personen så känd, han som varit källan till så mycket?"

"För att han heter ju så!"

"Ja, vad heter han då?"

"Robert Wells!"


Apropå Timbuktus hämndlåt, han sjunger bl a: "Hälsa till Satan, vi hörs!" Alltså, menar Timbuktu att han känner Satan då? För inte fan ber han väl någon hälsa till någon han inte känner? Det vore ju högst märkligt! Och det där "vi hörs!" funderar jag också på - han kommer alltså själv hamna i helvetet? Den ene (som han sjunger sången till) är inte en bättre kålsupare än den andre (Timbuktu) med andra ord! Det är inte bara den enes fel att två bråkar, brukar man ju säga. Och det där namnet Timbuktu - är inte det huvudstaden i Onga Bonga? Tänk om jag skulle gå runt och kalla mig Borås eller Stockholm? Knäppt!


Bollen är rund - vad är det för ett jävla uttryck!?!?

"Det är vackert väder idag."

"Jovisst, men bollen är rund."

"Jaså, du dricker vodka du?"

"Jo, men bollen är rund. Du då, läser tidningen?"

"Jovisst. Bollen är ju rund."

"Mellom bakkar og berg..!"

"Det var förskräckligt vilken ful låt du sjunger!"

"Jamen bollen är rund! ... lever norrmannens fange..!"

"Men sluta då!"

"Jamen, bollen är rund sa jag ju, då får du ju acceptera det."

Typ. Idiotiskt uttryck det där "bollen är rund", som egentligen inte har någon som helst innebörd, men som används flitigt av idioter med beklämmande iq-nivå som vill verka pseudointellektuella. Fy fan.

Av thomas immonen - 28 mars 2012 19:04

Nu blir det feelings och sådant shit. Jag tänker ofta på döden. Min egen död. Jag vill inte dö. Jag vill inte upphöra att existera. Tror inte på något liv efter detta, utan döden är slutet. "Själen" är inget annat än lite kemiska substanser och elektriska impulser.


Jag hade gärna levt för evigt, om jag inte bara blev gammal och sjuk och alldeles ensam. Forever young, I wan´t to be forever young, I really wan´t to live forever. Men jag kommer att dö, bara för att mina vävnader till slut inte får tillräckligt med syre. Känns som att jag måste syresätta mina vävnader, men hur gör man det? Tre liter vatten om dagen?


Det där med vävnaderna som inte får tillräckligt med syre, gäller förresten alla, inte bara mig. Så jag är inte döende. Likväl är döden skrämmande. Kom på denna text igår innan jag somnade och längre än såhär kom jag egentligen inte i mina tankar. Ha nu en underbar fortsatt dag här på planeten jorden!

Av thomas immonen - 27 mars 2012 13:59

Nytt namn på bloggen minsann! Novellfanzinet är ju tyvärr inte intressant längre, det tar ALLDELES för mycket energi att ragga noveller. Nåja. Badkarsmusik är namnet på en bok av Charles Bukowski. Inte hans bästa bok, men visst, den är jävligt bra den med. Annars kan jag absolut rekommendera följande böcker (mina tre största favoriter) av Charles Bukowski: Postverket (hans debutroman), Pulp (en deckare i Bukowski-stil) och Märkta kort (den sista novellsamlingen han skrev).


I övrigt har jag inte kollat robert gustavssonkassetten än, väntar på att Simpsons och Family guy ska börja. Lyssnar på en you tube-mix med w.a.s.p -låtar. Förresten, var och kollade på Thåström på trägårn i göteborg på någon onsdag för några veckor sedan. Det var najs, fast han körde mest nya låtar och bara två imperietlåtar. Skitbra konsert iallafall, kanske lite kort dock.


Nä, vad fan ska man skriva, skulle egentligen bara snygga upp bloggen lite, typ om man kunde få den röd istället för grå, men jag är ju inte den vassaste kniven när det kommer till datateknik. Äh, vad fan, vi hörs! Ha det gott!  

Av thomas immonen - 26 mars 2012 20:54

Jo, just det, fick tag på lite schyssta videokassetter idag på ett ställe som heter Åter i Bruk, bl a fick jag tag på en rulle med tre hemma värst-avsnitt, så lite kul har jag allt haft idag!  Men seriöst alltså, så får jag ju sluta käka piller för två veckor på max två dagar, min hjärna känns helt jävla fakking paj! Pallar inte trycket liksom. Har typ ångest och mår inget vidare och jag minns inte vad jag gjorde efter 15:00 på torsdagen och har inget större minne om jag ens var på jobbet på fredagen eller inte och då var ju ändå pillren så gott som slut. Vad gör man då? Går till bolaget tydligen och köper punsch och vin. Blev full som en kastrull och sedan minns jag inte mer. Läskigt.   Vad mer? Sitter här och lyssnar på pink floyd: Wish you were here. Okej, tänkte bara notera detta medan jag fortfarande är vaken. Jo, just det - det bästaste av allt; VHS - kassetterna kostade bara 2 kronor styck! Så det var ju ett givet köp. Kollar nog på Ur Löjlig Synvinkel imorgon, det ska tydligen vara något med Robert Gustafsson och han brukar ju alltid vara skitkul. Ja, god natt då på er!

Av thomas immonen - 26 mars 2012 18:10

Det går nog åt helvete med novelltidningen. Synd, för det hade varit en kul grej. Fortsätter blogga hursomhelst, fast mer som en vanlig blogg, och jag hoppas den blir lite mer personlig med feelings och sån shit, än somliga andras bloggar.


Skaffade mig en skateboard för en tid sedan. Fan, jag är 37 år och köper en rullbräda, vad fan är det om, har jag någon slags gubbkris, eller?! Hursomhelst övade jag på balansen, men det gick inget bra just den gången, jag föll bakåt handlöst och slog skallen i tvbordet så att min skalle sjöng hallelujah och på allmän förvirrad begäran sjöng den "har du

sett min lilla kott som JA fått", som extranummer.


Trodde nästan ett tag att jag fått hjärnskakning, men det hade jag visst inte. Fy fan vilken helg jag haft, för jävlig! Hög som ett hus på zopiclone på torsdagen hangover och punsch och vin på fredagen, spillde ut all tobak över maten, skulle laga pannkakor, då gick bunken sönder, totalt jävla borta hela helgen, sov från sent på fredagen till nio - tio på söndagen. Fan, jag ska slutta med det där förbannade fluddret, det är djävulen i en mask av välgörande.  Äh, va fan har väl inte så värst mycket mer att skriva; ta nu hand om er bättre än jag tar hand om mig själv, fan, inga fler ondskefulla piller!

Av thomas immonen - 23 mars 2012 16:51

Jag sitter här i min ensamhet och dricker punsch och rödtjut. Hoppas jag bli bjuden till tyllsjöbornas fest. Lyssnar på Mörbyligan, spanain dem!

Presentation


Hej! Jag heter Thomas och är 38 år. Jag gillar att festa, lyssna på musik, spelar själv gitarr och att läsa böcker och skriver även själv lite för byrålådan. Jag älska även katter.

Fråga mig

30 besvarade frågor

Omröstning

Vad tycker Ni om min blogg?
 Jag gillar den väldigt mycket!
 Den är helt okej!
 Den har sina ljusa stunder!
 Den är någorlunda!
 Nja, jag vet inte jag!
 Jag gillar den inte så värst!
 Jag hyser aversion mot den!
 Alltså: jag HATAR den!

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19 20
21
22
23
24
25
26 27 28 29 30
31
<<<
Mars 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

presentation

Hej! Jag heter Thomas och är 38 år. Jag gillar att festa, läsa böcker, lyssna på musik och spela gitarr. Min blogg handlar mest om mig och mina åsikter.

presentation


Ovido - Quiz & Flashcards