Alla inlägg under december 2012

Av thomas immonen - 31 december 2012 09:40

dåraktig är du om du ger

ditt liv åt gudarna

dåraktig är du också om

du ger ditt liv åt den ende guden

att avsäga sig den fria viljan

blott skamligt är


fri som en vind ska man vara

inga gudar och härskare

skola styra våra liv åt oss

ner med fantasifigurer i himlen

och ner med gudar som vandra på jorden


makten åt alla! ropen skalla

dåraktig är du om du anser

livet vara en enda jämmerdal ty

lidandet kommer inifrån dig själv

isåfall ingen annan lär ju göra

livet till ett mindre lidande för dig

kan inte - eftersom det är en åsikt

du har


tag ditt liv i egna händer

ingen kan ändå leva ditt liv

åt dig

döda gud och krossa denna

världs gudar

tya inte mera skit

gör motstånd nu!

Av thomas immonen - 31 december 2012 09:30

jag är bättre än vad du är

mitt sätt är det enda rätta sättet

du har inte en siffra rätt i huvudet och

det sätter du en ära i - att gå igenom

livet som en trallande fåne utan att tänka

en enda tanke.


jag är förmer än du du har fel i allt

du vandrar i ett nihilistiskt ingenting

jag vet allt, du vet inte ett jävla dugg

om någonting överhuvudtaget.


jag är människa och du är en konsumtionsvara

och du är stolt över att inte vara mänsklig

jag är människa och jag är mänsklig och

därför är jag stjärnstopp bättre än dig

din förlorare.

Av thomas immonen - 30 december 2012 21:54

Först ska man leva och sedan ska man döotroligt att JAG vann kampen omherraväldet över livmodernmed tanke på att jag är en sådan tvivelaktig figurom jag vill kan jag ta mitt livofrivilligt kan jag dö av till exempelhjärtattack/ närsomhelstman måste leva tills man dör - frågan är väl bara hur man fyller skitendäremellan med mening?när man som jag inte har någrayrkesinriktade intressenoch inget vettigt gör med min fritidalltså, vad ska det bli av lilla mig?40 sidor noveller, men nu var detlänge sedan jag skrev någotkänns som att jag är den människa somstår lägst i rang bland hela jordens befolkningdet kommer aldrig att bli något av migoch när jag där är där ingen som minns migjag behöver en personlig polissom kan föra min talansom kan skydda mig från allt obehagsom kan vara min personliga hejaklacknär jag trots alla motodds gör någonting brajag är en dyster person, satan i betong,betongsataneller så kan det iallafall kännas iblandliv och död är vad jag har att leka med- hur fan fyller jag skiten däremellanmed mening?

Av thomas immonen - 23 december 2012 14:53

men hur uppför sig folk!!?? Förr kom julbocken och då kunde man få ett kok stryk istället för en julklapp om man inte varit snäll. Men det är andra tider nu, nu ska ALLA ha julklappar, hur jävliga det än må vara, håhåjaja, det är andra tider nu, ungarna gör lite som de vill och hur de än uppför sig blir de ändå bara hela tiden slickade i röven. Amen, troddde du på det, eller?!   Klart att ALLA ska ha minst en julklapp var! Bara ordbajsar! Hehehe... poor little lambs!

HA EN RIKTIGT GOD JUL NU ALLA SÖTISAR !!!!

Av thomas immonen - 10 december 2012 17:45

Ja, då sitter man här vid datorn och har lite tid över. På söndag fyller jag år. 38. Och jag har färgat håret svart. Förhoppningsvis kommer det snart ut en bild på det. Brorsan har ju redan fyllt år i början av december. Så igår firade farsan och hans fru oss. jag fick ett par vinterskor, byxor och pengar. Alla tre behövdes verkligen. Sedan efter att vi varit på restaurang och ätit, blev jag skjutsad till affären och jag skulle ta bussen hem sade jag. men först inne i affären kom jag på att jag ju har de nya byxorna på mig och att busskortet alltså var hemma. vad göra? jag handlade klart och hittade en sådan där färdtjänsttelefon och där fanns också ett snabbnummer till taxi -men! nu kommer det jävligaste av allt! en röst sade att personen du söker har semester. vad fan!    Så jag fick fan gå hem. en sträcka på minst sex km. så då var man lite mör i benen när man kom hem, men ingen träningsvärk idag.  Ja, det va la alles.

HA NU EN FORTSATT UNDERBAR DAG HÄR PÅ PLANETEN JORDEN!!!

Av thomas immonen - 8 december 2012 16:05

ÅÅÅÅÅÅåååååhhh! Har inte köpt några julklappar än, jag vet ju inte ens vad folk önskar sig! Sitter här och segar, borde städa men i själva verket lyssnar jag på jullåtar och dricker starkcider. Ååååååhhh, så mycket som ska städas, jag får väl börja med disken nu. Ha en fortsatt underbar dag här på planeten jorden!

Av thomas immonen - 4 december 2012 17:11

Hej alla sötisar! Tyvärr kan jag kanske inte blogga varje dag, för jag håller ju på med min bok och jag lovade i ett svagt ögonblick att den skulle vara färdig i januari och jag har två tredjedelar kvar att skriva. Kul på brorsans fest förresten, han var så full att han inte fick ut tårtan ur kylskåpet. =) Boken ska vara klar i januari, för det är fest typ då och då ska jag ha bokbord tydligen. Ha en fortsatt underbar dag här på planeten jorden, måste skriva annat nu.

Presentation


Hej! Jag heter Thomas och är 38 år. Jag gillar att festa, lyssna på musik, spelar själv gitarr och att läsa böcker och skriver även själv lite för byrålådan. Jag älska även katter.

Fråga mig

30 besvarade frågor

Omröstning

Vad tycker Ni om min blogg?
 Jag gillar den väldigt mycket!
 Den är helt okej!
 Den har sina ljusa stunder!
 Den är någorlunda!
 Nja, jag vet inte jag!
 Jag gillar den inte så värst!
 Jag hyser aversion mot den!
 Alltså: jag HATAR den!

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

presentation

Hej! Jag heter Thomas och är 38 år. Jag gillar att festa, läsa böcker, lyssna på musik och spela gitarr. Min blogg handlar mest om mig och mina åsikter.

presentation


Ovido - Quiz & Flashcards