Alla inlägg den 9 juni 2012

Av thomas immonen - 9 juni 2012 22:04

Hej igen! Ja, då har denna dag gått, har skrivit några meningar på snuskromanen, så värst mycket mer har väl inte hänt. Ätit ärtsoppa med korv idag. Ekonomin = bättre numera. Har fått tag på The Satanic Witch... inte läst något idag. Har mest lyssnat på musik och bara chillat. Synd att det inte blev grilla + supakals med brorsan idag, men det har ju varit så dåligt väder. Funderar på att citera lite stycken ur min bok i något inlägg, skulle ni vilja läsa det då? Annars kan det ju vara skitsamma.


Känner att jag verkligen tror på den här boken, vilket jag inte alltid gjort när det har varit annat jag har skrivit. Men att skriva är just en sådan grej där övning ger färdighet. Sture Dahlström sade: "SKRIV SKRIV SKRIV och läs tusen romaner vilket är det enda sättet att lära sig yrket." Det låter simpelt, men är sant, du måste börja skriva för att kunna skriva och du måste fortsätta att skriva hela tiden för att bli bra på att skriva. Att läsa ger en uppfattning om hur man skriver en bok, så det är inte heller ett tokigt eller simpelt råd. Men okej, simma lugnt nu gott folk!  

Av thomas immonen - 9 juni 2012 10:47

Tjenare! Det regnar. Med lite barnslig fantasi kan man säga att det är gud som gråter. Hen tycker säkert synd om sig själv, den jäveln, det vore just likt gud, typ:


"Buhu, jag är så missförstådd! Buhu hur kunde det bli såhär?!" Mouahaha! Ha nu en underbart regnig dag!  

Presentation


Hej! Jag heter Thomas och är 38 år. Jag gillar att festa, lyssna på musik, spelar själv gitarr och att läsa böcker och skriver även själv lite för byrålådan. Jag älska även katter.

Fråga mig

30 besvarade frågor

Omröstning

Vad tycker Ni om min blogg?
 Jag gillar den väldigt mycket!
 Den är helt okej!
 Den har sina ljusa stunder!
 Den är någorlunda!
 Nja, jag vet inte jag!
 Jag gillar den inte så värst!
 Jag hyser aversion mot den!
 Alltså: jag HATAR den!

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

presentation

Hej! Jag heter Thomas och är 38 år. Jag gillar att festa, läsa böcker, lyssna på musik och spela gitarr. Min blogg handlar mest om mig och mina åsikter.

presentation


Ovido - Quiz & Flashcards