Direktlänk till inlägg 11 juni 2012

HEJ ALLA SÖTISAR!!

Av thomas immonen - 11 juni 2012 14:32

Aja, tror det räcker så om satanismen, det är nämligen visserligen lite fördjupningar av nedanstående ståndpunkter som kommer längre fram i boken, men vi behöver inte fördjupa oss i det. Det räcker om jag lägger till att satanismen framförallt handlar om att ta det fulla ansvaret för sitt eget liv. Om du är beredd att göra det får du alltså aldrig mer skylla på "omständigheternas spel" eller att "det bara blev så", utan du inser din egen roll i allt som sker dig.


Mitt liv är mitt liv, ditt liv är ditt liv, du har fullt ansvar för ditt liv och jag för mitt. I slutändan, anser satanismen, har vi bara oss själva att lita till, du är din egen frälsare i ditt liv. Som ni förstår betyder alltså det att satanismen förespråkar en slags etisk egoism. Den säger dessutom: "älska de du älskar fullt ut, hata de du hatar fullt ut" och det behöver jag väl inte förklara närmare..?


MEN! Satanismen säger också att du ska visserligen vara fri att göra vad du vill, men det är fult av dig om det du gör skadar andra, så t ex våldtäkt är inte precis okej, men man kan ju även skada genom att det är någonting som man inte gör. Det där är en balansgång som varje satanism får tackla med individuellt, men principmässigt så är inte våldtäkt eller rån eller inbrott okej, men samtidigt kan de tycka att mord på t ex kristna är okej, varför de nu tycker det. Okej, jag gillar inte kristnas åsikter, men mord på dem är ju lite väl och ta i, eller hur?   


Jaha, det blev ju visst tre stycken här, tänkte egentligen bara skriva några tilläggande rader. Lyssnar just nu på någon liveinspelning med mötley crue, kollar lite på tv, dricker kaffe och röker. Frågar igen: Skulle Ni Vilja Läsa Stycken Ur Min Bok? Vore det intressant? Kommentera/fråga! Aja, det var allt jag hade att säga, ha nu en fortsatt underbar dag här på planeten jorden!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av thomas immonen - 3 mars 2013 10:25

många människor verkar leva under illusion. med det menar jag att de är fastlåsta under en bestämd livsuppfattning, oavsett om livsuppfattningen gör dem gott eller inte. själv har jag fastnat på: viljan är hela lagen. kärlekens vilja. skada ingen. de...

Av thomas immonen - 26 februari 2013 18:39

Nu mår jag sådär nere igen. samma och samma varje dag. vad ska jag göra? börja lägga puzzel på 5000 bitar? a, måste försvara mig också. förra inlägget var ju något slags poem, men den endameningen jag skrivit själv var den om att jag hejar på hin hål...

Av thomas immonen - 21 februari 2013 06:39

se mig som en ettrig piraya se mig som en bomb gjord av hat alla vill väl vara förortsbarn alla vill väl vara kärleksbarn   jag är en tickande bomb så passa er för mej annars händer det en grej jag tar ondskan i försvar och hejar på h...

Av thomas immonen - 18 februari 2013 07:06

äntligen börjar tärningsspelandet löna sig! men inte i det verkliga livet, det är jag för feg för och (fast egentligen är det ju jag själv som väljer alternativen) dessutom ger tärningen mig diaboliska förslag. men! jag kan ju använda det i min bok, ...

Av thomas immonen - 13 februari 2013 20:23

Usch, vad trist allt är, bara så levnadstrött! nu är det 15 år sen jag var i ett förhållande med en tjej sist. är det så här livet kommer att fortsätta vara? städa på jobbet, leva resten av livet ensam och isolerad? läser ju en "konstig" bok nu igen,...

Presentation


Hej! Jag heter Thomas och är 38 år. Jag gillar att festa, lyssna på musik, spelar själv gitarr och att läsa böcker och skriver även själv lite för byrålådan. Jag älska även katter.

Fråga mig

30 besvarade frågor

Omröstning

Vad tycker Ni om min blogg?
 Jag gillar den väldigt mycket!
 Den är helt okej!
 Den har sina ljusa stunder!
 Den är någorlunda!
 Nja, jag vet inte jag!
 Jag gillar den inte så värst!
 Jag hyser aversion mot den!
 Alltså: jag HATAR den!

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

presentation

Hej! Jag heter Thomas och är 38 år. Jag gillar att festa, läsa böcker, lyssna på musik och spela gitarr. Min blogg handlar mest om mig och mina åsikter.

presentation


Ovido - Quiz & Flashcards