Direktlänk till inlägg 31 maj 2012

Vid alla smulpajers moder!

Av thomas immonen - 31 maj 2012 16:50

Hej! Ytterligare en ganska ointressant dag. Städat på jobbet, när jag kom hem kollade jag på macken på youtube. Nu har jag käkat pannkakor. Tänkte egentligen skriva om abort, men det känns som att både för- och emotförespråkarna har bra argument båda två, så jag vet fan inte, men tycker nog till sist att abort ska vara lagligt och att vi bör behålla rätten till fri abort.


Annars så är det en del att göra. Borde skriva brev till min mamma och till min väninna, vi brukar brevväxla och jag har inte skrivit till dem nu på ett tag. Både morsan och väninann är från Oskarshamn, där jag bodde för länge sedan, men nu bor jag i Borås. Jaha, några större uppdateringar var det inte, men hursomhelst, ha en underbar fortsatt dag här på planeten jorden!

 
 
Rosetta

Rosetta

31 maj 2012 21:50

Håller med dig där om aborter, det är svårt att ta ställning till men ja den valfriheten borde vi ändå få ha kvar.
Själv försöker jag ju förjäves bli gravid och det är klart att när man hör folk prata om abort så blir man ju lite irriterad över orättvisan. Men samtidigt har jag en syster som har väldigt lätt att bli gravid, vilket hon egentligen inte vetat om förrän nu när hon blev gravid sist. Hon har en son på 3 år och en dotter på 1,4 år och när dottern var 4 månader så blev syrran gravid utan att planerat detta. Oftast brukar ammning göra att man har svårt att bli gravid men så var inte fallet för henne.
Man kan tycka det är dumt och oansvarigt men så var fallet och hon var först inne på abort men sen ångrade hon sig så det blev en liten pojk och ja hon och hennes man får verkligen ta ansvar för deras oaktsamhet för lätt har de det inte med 3 småbarn.

Jag hade förstått henne om hon hade gjort abort trots att jag var avundsjuk på hur lätt hon blir gravid och hon är ett bevis på att abort gör man inte hur som helst, det är lättare sagt än gjort så något missbruk tror jag inte denna valfriheten leder till. Hon klarade inte av att ta bort barnet men hon ångrar sig inte idag trots att det är kämpigt.

http://www.rosetta.bloggplatsen.se

thomas immonen

2 juni 2012 00:47

Om man vlíll ha många barn ska man naturligtvis ha den valmöjligheten, Yitta på mig, jag är 37 och har inga barn alls, dp kan ångesten lättkoo´mma krypande, för jag vill ju också ha barn någongång i framtiden. Ha det nu näst!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av thomas immonen - 3 mars 2013 10:25

många människor verkar leva under illusion. med det menar jag att de är fastlåsta under en bestämd livsuppfattning, oavsett om livsuppfattningen gör dem gott eller inte. själv har jag fastnat på: viljan är hela lagen. kärlekens vilja. skada ingen. de...

Av thomas immonen - 26 februari 2013 18:39

Nu mår jag sådär nere igen. samma och samma varje dag. vad ska jag göra? börja lägga puzzel på 5000 bitar? a, måste försvara mig också. förra inlägget var ju något slags poem, men den endameningen jag skrivit själv var den om att jag hejar på hin hål...

Av thomas immonen - 21 februari 2013 06:39

se mig som en ettrig piraya se mig som en bomb gjord av hat alla vill väl vara förortsbarn alla vill väl vara kärleksbarn   jag är en tickande bomb så passa er för mej annars händer det en grej jag tar ondskan i försvar och hejar på h...

Av thomas immonen - 18 februari 2013 07:06

äntligen börjar tärningsspelandet löna sig! men inte i det verkliga livet, det är jag för feg för och (fast egentligen är det ju jag själv som väljer alternativen) dessutom ger tärningen mig diaboliska förslag. men! jag kan ju använda det i min bok, ...

Av thomas immonen - 13 februari 2013 20:23

Usch, vad trist allt är, bara så levnadstrött! nu är det 15 år sen jag var i ett förhållande med en tjej sist. är det så här livet kommer att fortsätta vara? städa på jobbet, leva resten av livet ensam och isolerad? läser ju en "konstig" bok nu igen,...

Presentation


Hej! Jag heter Thomas och är 38 år. Jag gillar att festa, lyssna på musik, spelar själv gitarr och att läsa böcker och skriver även själv lite för byrålådan. Jag älska även katter.

Fråga mig

30 besvarade frågor

Omröstning

Vad tycker Ni om min blogg?
 Jag gillar den väldigt mycket!
 Den är helt okej!
 Den har sina ljusa stunder!
 Den är någorlunda!
 Nja, jag vet inte jag!
 Jag gillar den inte så värst!
 Jag hyser aversion mot den!
 Alltså: jag HATAR den!

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28 29 30 31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

presentation

Hej! Jag heter Thomas och är 38 år. Jag gillar att festa, läsa böcker, lyssna på musik och spela gitarr. Min blogg handlar mest om mig och mina åsikter.

presentation


Ovido - Quiz & Flashcards