Alla inlägg den 21 april 2012

Av thomas immonen - 21 april 2012 12:19

Tja! Glömde ju nämna att jag tänker odla vin, eget hemmagjort alltså. Har tänkt använda en slags turbojäst och om man slänger i 7 kg socker så ska det tydligen bli 17% alkohol på bara fem dagar. Men om det efter fem dagar fortsätter klucka i jäsröret, låter jag det såklart stå och jäsa, åtminstone tills det bara är ett kluck högst var femte minut. Slänger väl i några skivar oskalad potatis också, det ska vara bra om man vill ha hög alkoholhalt, och det vill jag ju.  

Men sedan är det ju dët där med lagboken. Man får egentligen bara göra vin på frukter och eller bär, så att göra potatisvin eller maskrosvin är alltså inte okej. Men vem fan bryr sig, bängen har annat att göra än att sätta dit maskrosvins-odlare, det bängen snarare prioriterar är de som destillerar vinet så att det blir brännvin av det.


Själv hade jag först tänkt att enbart blanda ihop vatten, socker och jäst, och det är olagligt och sedan tänkte jag göra det på te, också olagligt, men nu tänker jag att det vore roligt att göra det på russin. Allt gott!

Av thomas immonen - 21 april 2012 11:36

Tjingeling! Fan vad uttråkad jag är! Har inte haft något att skriva om på länge, om ni undrar var jag tog vägen. Det har jag egentligen inte i dag heller. Lite H eller massa zoppe skulle sitta fint, sugen.  Förmodligen hade lite hasch eller marihuana funkat lika bra, bara det är god kvalité.  Har tagit en hästdos theralen, men jag känner ändå inte vad jag vill känna. Suget sitter kvar. Inte för att jag är beroende, men just idag hade det varit najjs med t ex lite zoppe, få känna sig flummigt trött, känna välbehag, kunna skjuta upp problemen till framtiden, känna inre ro osv. 


Tja, jag känner mig öppen för förslag. Ice, crack eller PCP kanske också är trevligt, men okej; jag har väl mest SÅ JÄVLA TRÅKIGT!!! Inget på tv och inga egna idéer; det blir nog att jag sätter mig med biografin om LASERMANNEN och bara snöar på den. Ett annat problem är ju annars att vem i helvete skulle jag få tag i droger utav!?!? Och dessutom H!? De flesta delar bara med hasch och amfetamin och ibland roppar. En och annan dealar med XTC. Men vilka är dessa "de flesta" och "en och annan"? Jag känner dem inte!     Nåja, nu får ni hursomhelst ha en underbar fortsattdag här på planeten jorden!



Presentation


Hej! Jag heter Thomas och är 38 år. Jag gillar att festa, lyssna på musik, spelar själv gitarr och att läsa böcker och skriver även själv lite för byrålådan. Jag älska även katter.

Fråga mig

30 besvarade frågor

Omröstning

Vad tycker Ni om min blogg?
 Jag gillar den väldigt mycket!
 Den är helt okej!
 Den har sina ljusa stunder!
 Den är någorlunda!
 Nja, jag vet inte jag!
 Jag gillar den inte så värst!
 Jag hyser aversion mot den!
 Alltså: jag HATAR den!

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6 7 8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

presentation

Hej! Jag heter Thomas och är 38 år. Jag gillar att festa, läsa böcker, lyssna på musik och spela gitarr. Min blogg handlar mest om mig och mina åsikter.

presentation


Ovido - Quiz & Flashcards