Alla inlägg den 10 november 2012

Av thomas immonen - 10 november 2012 22:39

Jag har inget bra svar på varför man inte ska vara otrogen, eftersom alla sådana svar verkar grundas på svartsjuka. T ex: A och B är ihop. C flörtar med B och B finner C charmant. A blir svartsjuk på C, för att C har något att ge B som A inte har och intekan ge till B. Men jag är egentligen inte för fria förhållanden, det känns fel om "min" prinsessa vill umgås med och ha sex med någon annan än mig, åtminstone när hon är ihop med mig. Räcker inte jag till eller varför? Men egentligen blev jag väl som alla andra -svartsjuk.


Svartsjuka har ju en sådan negativ klang att den t o m associeras med fysisk och psykisk misshandel och det är ju helt klart fel. Den man älskar agar man INTE. Det känns ändå som att jag inte har något bra argument varför man inte ska two-tima någon, man kan ju faktiskt, tror jag iaf, älska två personer lika mycket. Vad skulle du säga om din morsa och farsa skildes och du var tvungen att välja vilken av dem du ska bo hos? Och om vi pratar vänskap, så har ju de flesta flera olika vänner och ingen, förutom någon egocentrisk och småsint person, har väl något att förfasa sig över det.


Vi har olika vänner, men vi är lika mycket vänner för den skull. Varför gäller inte det kärleksrelationer? Vad tycker Du? Varför tycker Du att man ska hålla sig till en kärlekspartner i taget? Förtroende? Men om båda är FÖR fria förhållanden, hur resonerar Du då? Skriv jättegärna en kommentar eller fråga om saken, hur Du ser på det, det gör mig förmodligen gott, oavsett om det är ris eller ros. Jag menar, är inte en kärleksrelation även en vänskapsrelation och varför i helvete vill nåon ha äganderätten över en annan människas kropp och tankar?


Vem är det som är sjuk egentligen - den som är otrogen eller den som är (kanske sjukligt) svartsjuk? Jag vill ju tro på EN partner i taget, jag önskar inte sätta på hela världens kvinnliga befolkning och jag är inte inne i något förhållande just nu, men finns det NÅGOT ANNAT ÄN svartsjuka som argument för att hålla sig till bara en partner? Handlar det inte rätt och slätt om att man vill äga varandra? Hej svejs - I am out of space!


PS: Köpte boken Vit Magi För Svarta Stunder (Cassandra Eason) häromdagen, den är jättebra! Jag brukar inte syssla med magiska besvärjelser vanligtvis, men här hittade jag en besvärjelse att mota ut det onda och förhoppningsvis äntligen få sinnesro. Läser även om tarotkort. Läser en massa "konstiga" böcker just nu för att lära mig människokunskap, så att jag till slut kan manipulera en kvinna att bli ihop med mig. Vi kommer att få det bra ihop.


Jag är en bra kille. Och hon är en förtjusande och sexig quinna. Har läst klart The Stanic Witch t ex. Den lärde man sig ju mycket av, men kvinnor har nog betydligt större nytta av den. Om ändå flera kvinnor kunde bära högklackat och kortkort kjol och skippa de fula strumpbyxorna och istället hade på sig nätstrumpor, det är ju trots allt superkvinnligt. Och det var det hela. Hej på dig käka sej!

Presentation


Hej! Jag heter Thomas och är 38 år. Jag gillar att festa, lyssna på musik, spelar själv gitarr och att läsa böcker och skriver även själv lite för byrålådan. Jag älska även katter.

Fråga mig

30 besvarade frågor

Omröstning

Vad tycker Ni om min blogg?
 Jag gillar den väldigt mycket!
 Den är helt okej!
 Den har sina ljusa stunder!
 Den är någorlunda!
 Nja, jag vet inte jag!
 Jag gillar den inte så värst!
 Jag hyser aversion mot den!
 Alltså: jag HATAR den!

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12 13 14 15 16 17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29 30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

presentation

Hej! Jag heter Thomas och är 38 år. Jag gillar att festa, läsa böcker, lyssna på musik och spela gitarr. Min blogg handlar mest om mig och mina åsikter.

presentation


Ovido - Quiz & Flashcards