Alla inlägg den 13 november 2012

Av thomas immonen - 13 november 2012 19:34

Tjenare på er! Idag är jag pigg som en kolibri, har druckit några huvudvärksbrustabletter med koffein (och acetylsalicylsyra eller vad det heter) plus att det blivit några muggar kaffe. YIIIIIHHHAAAAA!!! Sitter här med en mugg kaffe och lyssnar på jazzkatten eller om det är p2 jazz live, men tråkigt nog pratas det för mycket. Stephen King vill lyssna på Ramones när han skriver och Charles Bukowski lyssnade på klassiskt när han skrev. Jag skriver som bäst och känner mig som mest inspirerad, om jag lyssnar på jazz medan jag skriver.


´Kan rekommendera bloggen attkyssagrodor här på bloggplatsen, handlar om en kvinna som är fast besluten att hitta sin drömprins - kommer hon att lyckas? Ja, inte vet jag, men det är mycket möjligt. Som jag brukar säga: Den som söker den finner. Eller som Nils Eriksson sjöng: Den som söker han letar. I vilket fall drar det åt samma riktning, nämligen norr om söder.


Äntligen lite skön jazz. Bäst gillar jag kontrabassolon. Älskar kontrabas. Vill ha en, men bara en begagnad går på 7 - 8000 spänn, och det är ju inte precis så att man kan lägga det på en kontrabas. Den har en sådan varm och djup ton, älskar verkligen kontrabas. Kontrabas, kontrabas, kontrabas! Mera kaffe! Så jag blir mer ledig i kroppen och tänker mindre rent idiotiska tankar. Så att treon lugnar ner, det är något speciellt med kombinationen as-syra och koffein som man på något sätt mår bra av den effekten. Fast nu är det inte treo om sanningen ska vara så himla noga, det är magnecyl brus. Receptfria naturligtvis.


Jaså, du har läst ända hit? Och jag som tyckte att jag bara svamlade! På torsdag är det fludderdags, men jag ska inte ta några, för jag blir bara en blödig idiot av de där förbannade pillrena. Sen kommer jag aldrig ihåg vad jag gjort och det är inte svart, utan minnet är bara helt blankt, då mår man inget vidare. Doser för två veckor knaprar jag upp på max två dagar, sjukt eller hur? Bättre då med kaffe och värktabletter... hrm.


Äh, tror jag ska slumpblogga lite nu, men ni får ha det så satans gûtt!   

Presentation


Hej! Jag heter Thomas och är 38 år. Jag gillar att festa, lyssna på musik, spelar själv gitarr och att läsa böcker och skriver även själv lite för byrålådan. Jag älska även katter.

Fråga mig

30 besvarade frågor

Omröstning

Vad tycker Ni om min blogg?
 Jag gillar den väldigt mycket!
 Den är helt okej!
 Den har sina ljusa stunder!
 Den är någorlunda!
 Nja, jag vet inte jag!
 Jag gillar den inte så värst!
 Jag hyser aversion mot den!
 Alltså: jag HATAR den!

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12 13 14 15 16 17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29 30
<<< November 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

presentation

Hej! Jag heter Thomas och är 38 år. Jag gillar att festa, läsa böcker, lyssna på musik och spela gitarr. Min blogg handlar mest om mig och mina åsikter.

presentation


Ovido - Quiz & Flashcards