Alla inlägg den 16 november 2012

Av thomas immonen - 16 november 2012 22:15

Hej! Sitter här och lyssnar på p2 jazz live. Har precis ätit smörgåsgrillmackor. Ja, jag vet, oldskool med toast, men jag gillar det! Hade pastasås, ost och tonfisk på. Nu sitter jag här med ett glas med två treo. Nu på söndag får ni som sagt se mitt ansikte, men räkna med att jag är skelögd och väger nästan 20 kilo för mycket.  Bara så ni vet. Fredag idag, jag bara chillar, har druckit lite cider, men känner mig inte särskilt full. Blev visst att man tog några zoppe igår, ångrar det nu, men jag har tio femmor kvar och tio sjufemmor kvar, som jag inte tänker röra. Har känt mig lite senildement idag och det är zoppens fel.   Zoppe = satan i betong! Eller vart man nu bor...



Av thomas immonen - 16 november 2012 18:31

Hej! Har fått fem frågor änsålänge, tveka inte att skicka in Din fråga! Sitter här och dricker 7%ig cider, jag är på den andra. Lyssnar på en spellista med Onkel kånkel-låtar. På söndag ska det komma upp en bild på mig här på min blogg, så då får ni äntligen (?) veta hur jag ser ut. Jag önskar att någon kunde göra en header åt mig, men den personen måste vara bra på att rita isåfall. Jag hade tänkt mig Döden till häst på en vit häst med svarta fläckar och på marken står en buddhistmunk klädd i ett brandgult lakan och döden lutar sig så långt framåt att man tror han ska falla av hästen. En SÅDAN header vill jag ha.


Är det någon som kan fixa det? Gärna lite futuristiskt eller kubistiskt målat också. Jag gillar konst, men konst där man lika gärna kunde ta ett foto av motivet, gillar jag inte. Känns som att någon som målar något i realistisk stil, bara försöker bevisa hur bra hon/han är på att måla. Men inte vet jag, ni får gärna motbevisa mig.


En rolig grej var en konstnär som kallade sitt verk "grönområde" men i själva verket gick hela tavlan i rött! Sådant gillar jag! Lite provocerande ni vet sådär. Men att någon överhuvudtaget ids protestera mot det, det är trångsynt om något. Varför rita av något man lika gärna kan ta en bild på? Är inte konstens roll att expandera våra medvetanden och absolut inte att stryka medhårs? Begränsas inte konstnärernas kreativitet av att alltid behöva vara "duktiga" målare? Är det verkligen kul att måla något precis som det är?


Är det KUL, ROLIGT, INTELLEKTUELLT STIMULERANDE? Jag tvivlar på det. Nazisterna ville förbjuda futurismen. Var man inte godkänd inom nazismens konstmall, fick man inte ens köpa färg och penslar. Det är ju det jag alltid anat, att antingen älskade Adolf Hitler futurismen eller så hatade han den. Tydligen valde han att hata den.


Man vill ju kunna UTTRYCKA sina känslor kring saker och ting och det blir nog väldigt svårt om man tvingar sig själv att måla t ex realistiskt. Men men har du något bra förslag varför konstnärer avbildar verkligheten precis som den är fastän det finns kameror för sådant, så hör gärna av dig, jag  kan ändå behöva höra en second opinion. Men okej, jag svamlar och ska nog sluta svamla nu HA DET FETNAJS SÖTISAR!!!




Presentation


Hej! Jag heter Thomas och är 38 år. Jag gillar att festa, lyssna på musik, spelar själv gitarr och att läsa böcker och skriver även själv lite för byrålådan. Jag älska även katter.

Fråga mig

30 besvarade frågor

Omröstning

Vad tycker Ni om min blogg?
 Jag gillar den väldigt mycket!
 Den är helt okej!
 Den har sina ljusa stunder!
 Den är någorlunda!
 Nja, jag vet inte jag!
 Jag gillar den inte så värst!
 Jag hyser aversion mot den!
 Alltså: jag HATAR den!

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12 13 14 15 16 17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29 30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

presentation

Hej! Jag heter Thomas och är 38 år. Jag gillar att festa, läsa böcker, lyssna på musik och spela gitarr. Min blogg handlar mest om mig och mina åsikter.

presentation


Ovido - Quiz & Flashcards