Alla inlägg den 26 november 2012

Av thomas immonen - 26 november 2012 14:06

Tror Du på gud? Sådana barnsligheter? Det här gud är ingenting annat än ett inre sökande efter sanning och enhet. Det du har sökt i yttervärlden har således alltid funnits inom dig hela tiden. Jag är det här gud. Du är det här gud. Vi är alla gud. Men en gubbe på ett moln som är psykopatisk narcissist, något sådant får vi VERKLIGEN hoppas att det INTE finns. Inte för att jag är rädd för att brinna i helvetet, men för att gud inte är god utan en småaktig och nyckfull förtryckare, läs själv bibeln ifall du tvivlar. Om du sedan VET att gud är något inom dig själv och ändå söker efter svar i den yttre världen, fine with me, vi klarar oss inte särskilt bra utan den yttre världen, men kom ihåg: jag är du och du är jag. Jag är min egen frälsare och du är Din egen frälsare. OKEJ, får se om jag får för mig att blogga mer idag, just nu får det räcka (eller hur sötisar =) =) =)), ha en nderbar dfag här på planeten jorden!

Presentation


Hej! Jag heter Thomas och är 38 år. Jag gillar att festa, lyssna på musik, spelar själv gitarr och att läsa böcker och skriver även själv lite för byrålådan. Jag älska även katter.

Fråga mig

30 besvarade frågor

Omröstning

Vad tycker Ni om min blogg?
 Jag gillar den väldigt mycket!
 Den är helt okej!
 Den har sina ljusa stunder!
 Den är någorlunda!
 Nja, jag vet inte jag!
 Jag gillar den inte så värst!
 Jag hyser aversion mot den!
 Alltså: jag HATAR den!

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12 13 14 15 16 17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29 30
<<< November 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

presentation

Hej! Jag heter Thomas och är 38 år. Jag gillar att festa, läsa böcker, lyssna på musik och spela gitarr. Min blogg handlar mest om mig och mina åsikter.

presentation


Ovido - Quiz & Flashcards